NELIA: UN DOLÇ FRACÀS

1923-1930

La marca de xocolates Nelia, creada l'any 1923, va aconseguir en molt poc temps obrir-se pas en mig d'un mercat molt competitiu controlat per les grans empreses xocolateres fundades a Catalunya (Amatller, Juncosa, Jaime Boix, etc.) i a la resta de l'Estat (Matias López, etc.) al llarg del segle XIX. Aquest èxit tan ràpid i immediat va ser possible gràcies a una de les millors campanyes publicitàries que es van realitzar al llarg dels anys 20. Unes campanyes en què es van aplicar els principis de la publicitat moderna, que, procedent dels Estats Units, s'estaven introduint lentament al nostre país.
Malgrat tot, l'exitosa irrupció de la nova marca va durar molt poc. En menys d'una dècada (1923-1931), l'empresa va fer fallida. Aquest fracàs fulminant planteja una sèrie de preguntes: Per quines raons no va triomfar una xocolata d'alta qualitat i presentació exquisida? Per què va fracassar una de les campanyes publicitàries més costoses i innovadores que s'havien realitzat mai a Catalunya i Espanya? Com va ser possible que la nova marca de xocolata amb orientacions tan modernes naufragués de manera tan ràpida i rotunda?

CATÀLEG

Copyright © 2017 botiguesmuseusalas.cat | Web design by Kiribatis